لیست اختراعات عباس عبادی مقدم
سيستم فشار شكن(حذف هواگيري)بر روي كليه خودروهاي داراي هواگيري
تكميل سيستم خنك كننده تحت فشار با حذف هواگيري با اضافه كردن و جابجايي چند قطعه در سيستم كاملاً نوآورانه بوده و در عرض چند دقيقه صاحب خودرو مي تواند بعد از تعويض قطعات بدون هواگيري آب تخليه شده را به سيستم بر گرداند و معايبي را كه در سيستم هاي پيشين ذكر شده رفع و رضايتمندي را براي صاحبان خودرو به ارمغان آورد. ضمنا در شكل1 تغييرات و جابجايي فشارشكن از رادياتور به بدنه موتور صورت گرفته براي اينكه حجمي را بر روي رادياتور ايجادكرده و استاندارد رادياتور را بهم مي زند و بر روي بدنه موتور عملكرد بهتر را دارا مي باشد همانطور كه در وضعيت پيشين و ارائه راه حل همراه با شرح دقيق اختراع بر سيستم خنك كننده تحت فشار و بدون فشار با منبع انبساط جدا از رادياتور توضيح داده شده بود اكنون كه در شكل 2و3 نمودار تكميل سيستم خنك كننده معايبي كه دارا بوده را بر طرف مي نمايد.
يكي از قابل توجهترين موتورهاي سري XU، خانوادهXU7 است كه در طيف گستردهاي از خودروهاي توليد ايران استفاده شده است، از جمله: پژو 405، پژو پارس، سمند، سورن و زانتيا. اين موتورها درون سوز هستند. يكي از عمده ترين مشكلاتي كه مالكان خودروها، به خصوص خودروهاي با موتورXU7 با آن مواجه هستند، سوختن واشر سرسيلندر در اثر نقص سيستم خنك كننده خودرو بوده است. اين نقص در برخي خودروها بارها اتفاق افتاده است و علاوه بر تخريب ساير قطعات موتور خودرو هزينه زيادي را هم جهت تعمير در بر داشته است. ضمن اينكه تعمير آن دائمي نبوده و تضميني براي مدت كاركرد آن وجود نداشته است. راهكارهاي موقتي همچون تعويض واشر سرسيلند، استفاده از واشر مسي، واشر نسوز، سيستم هاي هشداردهنده تخليه آب رادياتور و ساير روش ها هم نتوانسته اين مشكل را به طور دائم حل نمايد. استفاده از سيستمي كه بتواند عمل هواگيري را در خودروهاي داراي هواگيري به طورخودكار و مكانيكي انجام دهد مي تواند بسيار اثربخش و كارا باشد. هدف از اين اختراع ارائه مجموعه اي از قطعات بوده كه با نصب در موتور خودرو سبب حذف دائمي هواگيري مايع خنك كننده رادياتور، به خصوص در خودروهاي با موتورXU7 مي شود. اين سيستم باعث مي شود چراغ هشدار دماي بيش از حد خودرو به موقع روشن شود كه مهم ترين نتيجه آن حفظ سلامت واشر سرسيلندر خودرو مي باشد.
موتور XU7 در طيف گستردهاي از خودروهاي سواري در ايران وجود دارد از جمله: پژو 405، پژو پارس، سمند و خودروهايي ديگر. مشكلاتي از جمله زاويه دار بودن موتور خودرو(داشتن شيب)، طراحي و مونتاژ غير اصولي قطعات موتوري، گرم(داغ) كار كردن موتور خودرو، وابستگي زياد به آب، افقي بودن رادياتور، حبس هواي توليد شده در سيستم خنك كننده، ايجاد نقص در ترموستات، اتصال سوپاپ دود در بلوك دو و سه سيلندر، و درنتيجه جذب حرارت و دماي زياد در اين محل و از طرفي تاخير در روشن شدن چراغ هشدار دماي بيش از حد(STOP) در موتور XU7 سبب شده است تا مشكل تخريب و سوختن واشر سرسيلندر در اين خودروها به يك چالش جدي و غيرقابل حل تبديل شود. راه حل هاي جايگزين همچون: تعويض واشر سرسيلند، استفاده از واشر مسي، واشر نسوز، واشر چند لايه، سيستم هاي هشداردهنده تخليه آب رادياتور، فيكسچرها و محافظ دور بوش ها، كاهش دماي موتور خودرو، نصب مقاومت روي فشنگي حرارت و ريمپ ECU جهت استارت زودتر فن ها، حذف ترموستات و ساير روش ها هم نتوانسته اين مشكل را به طور دائم و قطعي حل نمايد. هدف از اين اختراع ارائه مجموعه اي از قطعات متمايز ولي وابسته به هم جهت نصب در موتور خودرو و به طور خاص سيستم خنك كاري است كه بيشتر خودروهاي سواري با موتورهاي XU7 را پوشش مي دهد. اين مجموعه قطعات سبب كاهش زمان پاسخ دهي حسگرهاي دماي آب و به دنبال آن به موقع روشن شدن چراغ هشدار دماي بيش از حد(STOP) در شرايط بحراني(بيشتر كمبود و يا نشتي مايع خنك كننده) و در نهايت ايجاد حفاظت بيشتر از سلامت و طول عمر واشر سرسيلندر در موتورهاي XU7 مي شوند.
موارد یافت شده: 4